Termékeink

A pékségek higiéniájáról

Hogyan érjünk el még nagyobb tisztaságot kisebb költségekkel?

Varga Zoltán higiéniai szaktanácsadó fényképeHazai és nemzetközi felmérések egyaránt igazolják, hogy az élelmiszeripari vállalkozások jelentôs része tökéletesen tisztában van egy késztermék előállítási költségével, a szállítást vagy a munkaerőt terhelő járulékos költségekkel, de hogy mennyi tisztítószert, vagy takarítóeszközt használ egy évben, csak kevesen tudják megmondani. Mintha ez a költség nem létezne, és nem kellene komolyan foglalkozni vele.

MENNYIT KÖLTÜNK HIGIÉNIÁRA?

  • Egy közepes méretű, 6-800 lemezzel dolgozó üzem esetében ez általában eléri a havi 2-300 ezer forintot. Ez évi 3 millió forint!
    Az UKBA kiállításon feltett kérdésemre, hogy egy hónapban mennyi felmosó nyelet, hány liter fertőtlenítőszert, és milyen mennyiségű törlőpapírt használnak el, csak egy-két esetben tudtak válaszolni. Pedig ezek a költségek optimális alkalmazás mellett jelentősen lejjebb szoríthatók. A most kezdődő cikk sorozatunkban ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat. Reméljük, a cikk sorozat végére sok tévhitet sikerül eloszlatnunk, és kisebb költségek mellett sikerül nagyobb tisztasághoz segítenünk olvasóinkat.
Tisztítószerek képe

NÉHÁNY GONDOLAT AZ IPARI HIGIÉNIÁRÓL

  • Sokan hitetlenkedve állnak azon információ előtt, hogy a boltokban kapható termékek általában miért kerülnek sokkal többe, mint az ipari tisztító és fertőtlenítőszerek. Pedig ennek az oka egyszerű. Egy ipari zsíroldószert nem terhelnek olyan költségek, amik egy „polctermékre” rárakódnak.

Nincs reklám költség, polcpénz, díszes csomagolás, minden fél liternek logisztikai költsége, címke, flakon, stb. Mindössze egy egyszerű kanna, egy informatív címke, egy szállítási költség terheli az árát, és amennyiben gyártótól vásárolunk, nem rakódik a termékre a kereskedelmi lánc szereplőinek árrése sem.
Persze könnyebb egy flakon zsíroldót levenni a polcról, és haza érve elhasználni, csak ennek az árából egy ipari koncentrátum esetén többszörös mennyiségű és azonos minőségű terméket tudunk be keverni... Ez természetesen csak egy példa. Hat-hét termék esetén (általában ennyit használ egy-egy üzem) érdemes számolni egy kicsit!
Mindezek mellett díjmentesen jár a termékhez az előírt biztonsági adatlap, higiéniai tábla, szaktanácsadás illetve az esetleges adagolás technika.

A MEGOLDÁS

  • Egy másfél órás bejárást követően egy higiéniai szaktanácsadó általában 20-30% megtakarítást tud elérni, ami folyamatos kontrollal fenntartható, és akár tovább is csökkenthető. A visszakövetésnek, számonkérésnek köszönhetően, amellett hogy meg takarítunk, a tisztaságot is növeljük. Nincs többé az ismerős mondat: „most adtam ki, és már el is fogyott?”
Egy ipari zsíroldó szert nem terhelnek - idézet
PentaClean egy kiállításon fénykép

Az ipari higiéniai termékek esetében a higiéniai táblák utasításai alapján pontosan meghatározható egy-egy termék napi fogyása. Ezzel megelőzhetjük a felesleges fogyást, be állít hatjuk a naponta kiadandó vegyszer mennyiséget. Persze így otthonra nem jut a dolgozómnak, de ez nem is érdekem.
Számon lehet kérni, hogy a napi feladaton kívül milyen extra takarítást végeztek, amihez elfogyott a kiadott mennyiség!?

  • Ha a szaktanácsadó által előírtakat betartja a takarító, hamarosan látszani fog az eredmény. Mind a pénztárcánkon, mind a nagyobb tisztaságon.
    Természetesen ezzel javul üzemünk megítélése, talán a szennyeződésből adódó selejt is kevesebb lesz, és elkerülhetjük az ellenőrzések során a feleslegesköröket...
  • Remélem mindez megfelelőgondo latindító, és sokan mellénk álnak ebben a kezdeményezésben!
    (Folytatjuk)

Kapcsolódó termékek